onsdag 28 december 2011

Utskälld :( eller kanske inte ;)

Jag hade planerat en underbar eftermiddag tillsammans med Pysselkiisen igår. Hon var på dåligt humör redan när jag kom, pga att hon hittat fel i virkböcker som hon fått i julklapp. Jaja, det kunde jag inte gör något åt, mer än lyssna på hennes frustration samt försöka få henne att skratta lite.

MEN

när jag plockade fram mina projekt blev hon inte gladare. Jag hade nämligen stickprojekten med mig. Huelia, det skulle jag inte haft. Hur kunde jag ta med stickning till min virkande Sandra? Ja det funderar jag fortfarande på.

Vi klarade av att umgås i några timmar ändå för vi var faktiskt på dåligt humör båda två (ja, jag med när jag kom dit, pga andra anledningar än hennes). Men vi var på rätt bra humör när vi sa hejdå. Det är lika underbart varje gång som vi träffas och vi struntar i om den ena eller den andra behöver få ur sig lite, då får vi hjälpas åt att terapia varandra och sen skrattar vi åt det.

Nu sitter jag i alla fall här med mitt stickprojekt och ingen har något emot det. Koftan blev klar igår kväll till dottern, nu ska det bara köpas knappar. Nu håller jag på med en kjol, som är så tråkig. Men några varv varje dag så blir den nog klar så att jag kan använda den några gånger innan våren kommer.

Gillar dig skarpt Sandra

Jag hoppas ni alla får en finfin dag - det ska jag ha, jag ska jobba lite idag och fortsätta att le åt min och Sandras eftermiddag igår



3 kommentarer:

  1. Visst är det skönt när man har "vänner" som man vara sig själv med. Tur att ni blev på bättre humör.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  2. Va kul att ha en lika "virktokig" vän som en själv :) Tack för din fina kommentar om mina mönster, det värmde!

    SvaraRadera
  3. Det är underbart med sånna vänner, de som man kan va sur o grinig med :).

    SvaraRadera