måndag 26 december 2011

Jag blev klar

Stallet blev klart på självaste julafton och just nu är alla figurerna på ett stort uppläggningsfat. Det blir nog ännu snyggare på en större bricka, så det får bli nästa årsprojekt att fixa en liten större boplats åt dem.



AnnandagJul=mysdag. MEN även en arbetsdag för mig. Ca 2 timmar utomhusarbete bör jag få till, men det är inte så lätt när Dagmar är på besök. Det blåser inte sådär jättemycket här, men för mycket för mig att jobba. Så jag får fortsätta att sticka på min kjol. OCH, det är tråkigt. (Bild kan komma snart) Runt, runt, runt. aviga räta aviga räta. Ja,ja, jag tänker inte riva upp och börja om för jag ser det färdiga resultatet framför mig och det är snyggt. Så, jag ska växla arbeten idag, se till att få in något som är lite roligare eller i alla fall lite omväxlande. Jag har i alla fall inte slut på projekt som kan avlösa min stickning.

Hoppas ni alla har julefrid, att stressen är borta och att ni bara myser och tar hand om er själva och bara gör det ni vill göra - det gör jag ;)


4 kommentarer:

  1. Bra jobbat med stallet! Ha en mysig dag nu

    SvaraRadera
  2. Fin julkrubba. Annandag jul är en riktig lat- och mysdag. Här i varberg regnar det, så det blir till att virka och kolla på bloggar. Fortsatt trevlig jul.

    SvaraRadera
  3. Jättefin Julkrubba du fick.

    Kram Birgit

    SvaraRadera