torsdag 9 juni 2011

Mitt i natten och jag virkar

på min sjal som jag ska ha i kyrkan på fredag när jag går ut skolan. Men inte vilken skola som helst, för jag går ut lärarutbildningen. Jag tar inte examen för jag är inte klar med alla poäng, på grund av utbrändhet och sjukskrivning i över fem år, då hjärnan fick vila. När jag blev utbränd för 8 år sedan kunde jag varken läsa eller skriva så att jag kunde börja plugga igen är en seger bara det. Sedan att jag inte är klar med alla poäng, det bryr jag mig inte om ändå. Jag tänker vara stolt över mig själv då jag står i kyrkan med min fina sjal runt axlarna och får ta emot mitt kuvert med alla mina poäng registrerade.

Nu ska jag virka några luftmaskor till innan jag ska försöka sova ett par timmar.

Min rockdotter kom hem halv tre från Sweden Rock festivalen där hon och 33 000 andra rockare haft en underbar kväll och det var då jag blev väckt och inte kunde somna om igen, men vad gör det när det finns saker att göra, som att virka en sjal.

Ha en skön torsdag - själv ska jag planera min avslutningsdag, se till att sjalen blir klar och bara njuta

2 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt i att vara stolt över dig själv! Det är inte alla som kan hämta sig så fort för att störta in i studier på Universitetsnivå. Det är inte en enkel match! Lycka till på fredag.=)

    SvaraRadera
  2. grattis till att du är klar, och poängen kan man ju ta i efterhand också, har själv haft flera kurser liggande efter som jag nu tagit igen 8 år efteråt, kändes sååå skönt :)

    SvaraRadera