torsdag 23 juni 2011

Sista hälsning innan England

Inatt har jag sovit och det på en liten sömntablett, som jag tar någon gång ibland för att vara säker på att få sova. Nu ska jag resa till England på fredag natt. Syrran ska skjutsa mig till Malmö kl 1.45 så jag ville känna att jag fick sova många timmar natten som gick.

Malin som skulle få en tårta valde den turkosa och hon skickade en bild där den var placerad i hennes uterum och jag ska fråga henne om jag får visa den här, för då gör jag det sen. Jag glömde såklart att fota den stora tårtan som jag gav till min hårfrisörska så den måste jag be att få fota sen.

Jag älskar att virka och dekorera tårtorna så när någon ber om en tårta är det inget jobbigt att göra. Malins dotter Lina beställde en chokladtårta och givetvis ska hon få det i sommar.





Mitt syskonbarn Alexandet har beställt en glass för länge sedan och efter det har han tjatat och tjatat tills den blev klar. MEN den blev för liten. Den är nog inte mer än 4 cm hög, så jag fick snällt virka en till med dubbelt garn och då valde han en jordgubbsglass. Den har han såklart tagit hem så den kommer det med foto på sen.

Denna lilla satte jag en magnet på så den ska kunna sitta på kylskåpet eller liknande.






Sjalen som är klar, ligger i press i källaren och den ska ni få se innan jag reser. Jag ska låta mig fotograferas i morgon och sedan blogga om det innan jag reser. Rubriken på detta inlägg är ju sista hälsning innan England, men jag får se om jag hinner visa er sjalen innan jag reser, annars blir det tillsammans med alla figurer som jag gjort när jag var iväg.



En normal morgon hos oss. En liten  hund bland tvätten i ena fåtöljen, en gammal hund som tagit sig friheten att sova mjukare än i hennes egen säng på gamla dar. Så vi får ju plats till en hund till i den tomma sängen i mitten ;)










Ha en mysig dag - med eller utan virknål i handen - själv ska jag påbörja en sjal

som ska bli svart (konstigt att det är en sjal till :) )









2 kommentarer:

  1. Vilka söta tårtor!

    Och hundhörnan såg ju verkligen urmysig ut...och finns det inga lediga fåtöljer att sitta i så får man väl sätta sig i hundsängen :P

    SvaraRadera
  2. Jättefina tårtor! Söt glass :).
    Hundhörnan är ju bara för mysig ;)
    Kram Emmy

    SvaraRadera