fredag 25 mars 2011

Halvfärdig boll blev mössa

 Jag städade mitt rum idag (ja man kan ju säga att det behövdes :p). När jag sorterade en låda så hittade jag en halvfärdig boll som jag helt hade glömt bort. Men jag kände inte för att fortsätta på bollen, så den fick bli en mössa till Bella istället.

Här poserar hon i sin nya mössa :).
Mössan passade perfekt på henne. Hon har den på sig hela tiden :D. 
Här ser ni mössan (eller rättare sagt; det som skulle blivit en boll) uppifrån.
Jag kommer inte ihåg var mönstret kommer ifrån, men man kan ju alltid lista ut hur man har virkat den . Så om ni också vill virka möss-bollar så kan jag ta reda på hur jag virkade den.
God natt från

4 kommentarer:

  1. Så sött det blev! Tur det fick bli en mössa istället :D

    SvaraRadera
  2. Svar: Som det står i texten, så hade jag tur och hittade den på auktionssidan Tradera.se :) Där kan man hitta gamla böcker ibland som inte längre går att få tag på i butikerna. Man behöver bara bli medlem (gratis) och ha ett bankkonto (plus en betalningsdosa) så man kan betala eventuella vunna auktioner via nätet.

    Vad söt Bella blev med mössan! :)

    SvaraRadera
  3. Så mye koselig å se her på bloggen din:)

    SvaraRadera
  4. Så fin, passar perfekt! Roligt att ha er med i min tävling!

    SvaraRadera