tisdag 24 maj 2011

Mina första egna mönster

Men, mönster och mönster, de är virkade på fri hand. Fast de var ju inte alls svåra. Det var roligt att göra mina väskor. Jag har länge velat ha både mobilväska och kameraväska och nu när jag virkar flera timmar varje dag, så blev de klara. Om ni inte fattar så är jag väldigt myckte rosa just nu. Älskar rosa. Ändå är min vår och sommargarderob blå, mycket mystiskt ;)

Kameraväska och mobilväska
Jag älskar dessa söta gubbar som är mönster från Mia bengtssons bok nummer ett. Jag har ingen aning om hur många jag gjort, men jag har tre på min väska och nu blev det en ny till nycklarna. (Den andra hade blivit smutsig) . + en massa till kompisar och så, ni vet.
Min nya nyckelgubbe

Nu är det sista baravara dagen för mig, men jag har samlat mycket energi här, men det återstår att se hur längt den energin räcker när jag kommer hem till my big family. Som numera består av fyra tonåringar istället för tre som det varit i 1,5 år. Nu har vi alla våra barn hemma och eftersom de är i den fantastiskt vuxna ålder som de anser att de är i (15-19) så behöver ju inte jag göra så mycket hemma, eller?

Ha en skön dag - själv ska jag låta virknålen guppa rundor i handen på mig så mycket jag bara kan idag.

4 kommentarer:

  1. Fina. Jag vill också fixa mig en väska, igår tappade jag mobilen vid promenaden, det var bara tur den inte gick i bitar!

    SvaraRadera
  2. Vad fina!:). Du är så duktig! Virkade en mobilväska till min gamla mobil, men min nya mobil är mycket större, så jag får ta och virka en till ;).
    Gullig gubbe :D
    Kram Emmy

    SvaraRadera
  3. Så fine vesker, jeg har tenkt lenge på å hekle meg en mobilveske men det har enda ikke blitt noe av! Jeg må vel bare kaste meg i det, de er jo så fine:D
    Og så søt den nye nøkkelgubben din ble:D

    SvaraRadera