tisdag 14 december 2010

Pepparkakshuset flyttar


 
 Detta pepparkakshus virkade jag förra året, eller rättare sagt jag virkade tre stycken. Men min systerson fick inget och det ville han så gärna ha. Jag lovade honom ett till denna jul, men det har jag inte gjort, så idag ska jag köra dit mitt till honom och han är så glad över det. Han pratar om det hela tiden säger syrran.


Systersonen vill alltid ha virkade saker av mig, så jag virkade även en julgranskula till honom och en till hans syster, men jag tycker att de ser mer ut som jordgubbar än julgranskulor, men jag kan inte lyckas med allt, eller hur? När jag hade lovat honom en julgranskulan sa han till mig hela tiden att jag skulle sätta mig i min fåtölj och virka. Han är så go han, 5 år och mosters älskling.

Här är tomten som jag påbörjade i London och som blev klar för några dagar sedan. Den fina tomtestugan köpte jag för några kronor på hemtex på slutrean. Halva reapriset. Jag köper inget innan jul till ordinariepris, jag handlar efter jul till julen året efter. Sån har jag blivit, jag kallar mig ofta "fröken snål" (fast jag är ju en fru)
Jag tyckte inte riktigt om garnet, för det var så tjockt. Jag har virkat en hel del med Tilda-garnet och detta var tjockare så det är nog därför jag tycker att det var lite tråkigt att virka klart tomten.



Detta ser jag när jag kommer ut på min trappa och ska gå en runda med mina hundar. Bakom kyrkan finns en stor skog som vi brukar gå långa promenader i.
Ja, som sagt, jag har inte lärt mig denna nyare version hos blogspot. Så inlägget är inte det vackraste, men bilderna är rätt fina i alla fall. Resten får komma efterhand,eller hur.

Jag önskar er alla fin tisdag - själv ska jag njuta inomhus studier och virkning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar