onsdag 12 oktober 2011

Rånarluvan klar att användas


Till maken - jägaren

Sådärja, Äntligen några bilder med två av tre färdiga projekt. Pysselkiisen hjälpte mig att hitta mönster till rånarluvan och jag hade det som grund, sen ändrade jag lite själv. Halskragen skulle virkas på själva mössan, men det tyckte jag verkade jobbigt så jag virkade den för sig själv. Sen ville maken inte ha de så långt ner över axlarna och bröstet för det får inte vara tjockt där han ska ha bössan, så då fick jag justera mönstret där oxå.

Maken är nöjd och när han är nöjd så är jag nöjd. Han har dock inte invigt den än.


15-åringen är nöjd

Här poserar dottern i sina nya shorts som hon längtat så efter. Idag ska hon till stan och köpa tights/strumpbyxor att ha under sen ska de förhoppningsvis invigas.

Dotter nummer två beställde oxå ett par och de är på G. de virkas i en fantastiskt fin mörggrå färg.

Garnet jag virkar dem i är Tilda (såklart).












Annars, så är det rätt så bra med mig. Jag är inte student denna termin och det är otroligt skönt. Jag jobbar och försöker få ihop jobb så jag kan få en bättre inkomst än som student. Just nu har jag två uppdrag som privatundervisande lärare i svenska. Det är en man från Kina som vill få bättre flyt i svenskan, samt ett par som inte kunde mycket svenska alls från början. Det är otroligt roligt och vi har fantastiskt kul tillsammans, det är många glada skratt vid våra träffar. Jag har dock åtta mil enkel resa, men det är värt det. Förhoppningsvis kommer jag att få samma jobbuppdrag närmare så småningom.

Eftersom jag har varit utbränd samtidigt som jag inte har jobbat heltid på 20 år klarar jag inte riktigt av att jobba heltid, så det blir mycket virkning som avkoppling för mig. Och det är ju underbart att den tiden finns för mig.


Jag önskar er alla en fin dag - med eller utan virknålen - här blir det garanterat några timmar med



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar