måndag 24 oktober 2011

Bloggen fyller snart 1 år. Det ska vi såklart fira.




Snart fyller bloggen ett år och det ska vi fira med en tävling. 

Idag har jag uppdaterat alla mina tre bloggar och i och
med tävlingen för vårt första år tillsammans så hoppas både jag
och Emmy att vi ska få lite ny inspiration och framför allt tid att blogga mer.

Igår fick jag mig en tankeställare (blev lite förvånad och
 lite besviken) när mina barn sa att de fina shorts som
 jag lägger ner xx antal timmar på ska vara "nattabyxor".
för "de är så sköna".

Jag har tjatat ett tag på den "lilla"tösen (15år, men kommer ju alltid att vara "min lilla")
och förmodligen har jag tjatat för mycket om att
jag vill se dem på henne, och därför har hon inte fixat till premiären i dem heller.

Så, nu släpper jag deras användande och får vara glad om jag får se dem
på dem någongång och förhoppningsvis i sommar.

Just nu virkar jag shortsen till "den stora" (17år)
samtidigt som jag stickar ett pannband, med älgar på.
När shortsen är klara ska jag ta tag i en kofta till den lilla,
samt en kjol till mig själv.


Jag önskar er en fin dag - med eller utan virknål/stickor
 - själv har jag redan använt båda redskapen.



 

2 kommentarer:

  1. ja tänk att våra barn alltid är "lilla" hur gammla dom än blir...heheheh !
    Nyfiken på Älgpannbanden,kan man hitta nån beskrivning på sådana nånstans eller är der "fri stickning".Har en brorsdotter som efterlyst just ett sånt av mej.

    Grattis t bloggens 1 årsdag!

    SvaraRadera
  2. Tack Cattis för den fina kommentaren på bloggen. Mönstret på snögubben är mitt egna och det hittar du här: http://lubbsen.blogspot.com/2011/10/snogubbe.html
    Kram

    SvaraRadera